woensdag 11 juli 2012


Beste lezers van de beste blog van Belgiƫ,





Geloof het of niet, maar ik kan jullie met zekerheid vertellen dat de maaltijden hier vrij tot zeer uitgebreid zijn. We zijn ondertussen aan de voorlaatste dag beland. Voor mij en de andere gasten althans. Na alweer zo’n heerlijk verzadigende maaltijd bestaande uit brood en restjes of restjes en brood (kiest u zelf maar) werd er besloten dat het tijd was om de sauna eens uit te testen. Ja ja u leest het goed, wij hebben hier een sauna en ja u denkt het goed, het is serieus heet daarbinnen!!! En wat doe je daar met zen allen als het daar zo heet is? Zweten natuurlijk! Zweten, zweten, zweten, zweten en nog eens zweten! Uren zweten, dagen zweten, weken zelfs jaren zweten!! Oke nee, dat is overdreven. Hoogstens een kwartiertje hield ik het daarbinnen uit, maar ik kan u vertellen dat de liters eraf gutsten! Van zestig naar zeventig naar tachtig graden celsius! En dan de dampstoot, vakkundig uitgevoerd door Patrick, die een volle houten lepel water op de kolen goot en zo de hitte ons sissend naar buiten liet jagen recht het heerlijk koele zwembad in. Man, geloof me vrij, dat deed deugd. Het was gewoon zaaalig! Afgekoeld? Terug de sauna in! Het duurde dus wel even voor we allemaal droog, voldaan en moe terug aan tafel zaten. Of in de zetel, want een fifa toernooi spelen dat doe je in de zetel. Regel nummer een. Het toernooi werd trouwens met voorsprong gewonnen door Milan (tot mijn eigen grote spijt). We gingen nog even de kalfjes voederen en toen we terug kwamen stond er voor ons een heerlijke, dampende, (enorme, gigantische) pizza. De chocomousse achteraf geraakte er nog maar met moeite bij. Gelukkig kan je van chocomousse (en van cornetto’s ook natuurlijk) zeer goed slapen, want morgen wacht er ons weer een zware dag…

Cor Frederickx live voor Gerimont nieuws woensdag 11 juli 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten